לוטו ישראלי
לוטו עולמי
מה לעשות עם הכסף
הלוטו והספורט
סיפורי זכיות

חוסר תשומת לב כמעט עלה לתושב הצפון 250 אלף שקל שהוא אפילו לא ידע ששייכים לו. כמה רגעים של עומס בדוכן פיס בתחנת דלק ליד קיבוץ משמר השרון גרמו לו לשכוח את הטופס, להיכנס למכונית ולנסוע. למזלו, בעזרת הנחישות של בעלי הדוכן ומצלמות האבטחה במקום, הוא אותר אתמול וזכה לקבל היום (ד') את הצ'ק השמן. 

מ', בשנות ה-30 לחייו ואב לחמישה, היה בשבוע שעבר במהלך נסיעה במסגרת עבודתו, ועצר בדוכן שבתחנת הדלק כדי לבדוק שני טופסי לוטו שרכש כמה ימים קודם לכן. הטופס הראשון זיכה אותו ב-30 שקל, אבל בגלל העומס במקום הוא עזב במהירות מבלי שבדק את הטופס השני.
אחרי כמה דקות הבחין זכיין הדוכן, אורי מילוא, בטופס הנטוש. הוא העביר אותו במכשיר הלוטומט ועל הצג נכתב: "זכייה גדולה, נא לפנות למפעל הפיס". מילוא: "היה כתוב שסכום הזכייה הוא 250 אלף שקל. אם היה לו גם מספר חזק הוא היה זוכה בפרס הגדול". 
מילוא רץ החוצה בניסיון לתפוס את מ', וקיווה שאולי התעכב כדי למלא דלק, אבל לא היה זכר לו או למכוניתו. "זכרתי את הפנים שלו ואת המכונית שלו, כי הוא חנה ממש מול הבודקה", סיפר מילוא. "צלצלתי למשווק שלי ולמנהל האזור והודעתי להם על הטופס. הם הגיעו אלינו לדוכן והמשווק, אבי שטרית, הציע שנבדוק את המצלמות בתחנת הדלק".
בתיעוד המצולם זיהו מילוא ושטרית את הלוגו שעל המכונית של מ'. אחרי כשבוע של ניסיונות איתור הם הגיעו אתמול לטלפון שלו. בשיחה עם ynet סיפר היום מ': "התקשרו אליי אתמול ואמרו לי שאני צריך להגיע. שמעתי שהיה קשה לאתר אותי אבל הם עשו עבודה טובה. הופתעתי מעצם הזכייה כי בדקתי טופס אחד, ובגלל שקיבלתי 30 שקל חשבתי שמעבר לזה אין לי זכייה. 
היום הייתי במפעל הפיס וקיבלתי את הצ'ק". 
מספרי הטופס של מ' עלו בהגרלת הלוטו שנערכה ביום שלישי שעבר. הפרס הראשון עמד על 20 מיליון שקל בהגרלה הרגילה ו-40 מיליון שקל בהגרלת הדאבל. 
מ' סיפר שהוא לא ממלא לוטו באופן קבוע ושרק במקרה הגיע לאזור השרון: "במסגרת העבודה שלי אני נוסע הרבה ברחבי הארץ, וזאת הפעם הראשונה שאני מגיע לדוכן במשמר השרון. מזל שתדלקתי כי אחרת אי אפשר היה למצוא אותי, כך שלמעשה המזל ממש רדף אחריי. אני מתכוון להמשיך להשקיע בעבודה, אבל הכסף נותן לנו קצת אפשרות לנשום". 
מילוא: "קורה שאנשים שוכחים טפסים או מתבלבלים, אבל הם בדרך כלל מהאזור ואני מכיר אותם, אז אני יודע לאתר אותם. מאוד שמחתי שבמשרד הראשי עשו את כל המאמצים והצליחו לאתר אותו ושהכול הסתיים כפי שהסתיים. ירדה לי אבן גדולה מהלב כשמצאו אותו".

** סיטואציה כזו יכולה לקרות לכולנו. זה סיוט של כל מי ששלח אי פעם טופס לוטו לגלות שיש לו זכיה גדולה אבל הטופס הלך לאיבוד. אם היו עושים סקר, מאה אחוז מהאנשים היו מעדיפים שלא לשלוח בכלל טופס לוטו מאשר לשלוח, לזכות בפרס גדול ואז לגלות שהטופס שלהם נעלם. 
אצלנו בשווה שווה דבר כזה לא יכול לקרות. אנחנו שומרים לכם על הטופס, אנחנו שולחים אותו, אנחנו בודקים אותו אנחנו דואגים שהפרס יגיע עד אליכם. אצלנו אין דבר כזה שטופס יילך לאיבוד, שהמערכת "תשכח" לשלוח טופס כשישנה הגרלה, שמישהו אצלנו יפספס את הטופס שלכם. אצלנו בשווה שווה אתם לא צריכים לזכור שישנה הגרלה, לא צריכים לזכור לבדוק את הטופס לא צריכים לתכנן איפה להחביא אותו וכיצד לשמור עליו. אנחנו עושים הכל. אתם רק ממלאים מספרים, מרימים טלפון, חוברים לקבוצת מומחים שבשבילם לוטו זו מקצוענות, הופכים לחלק מקבוצה שמגדילה את הסיכוי שלכם לזכות. שתהיה לכם שנה טובה ומתוקה, שתזכו לשנים רבות ונעימות. שתזכו... בלוטו. אנחנו איתכם. תרתי משמע.